FAQ

Order

  • Vad händer efter att order är lagd?

  • Efter att order är lagd hanterar vi den manuellt och därefter får du som kund en orderbekräftelse.

    Skulle vi hitta några frågetecken gällande ordern kommer vi att återkoppla till er så fort som möjligt.

  • Kan jag avbryta eller ändra min beställning?

  • Ja, det går bra så länge inte beställningen har startat i tillverkning eller har packats och levererats ut.

Betalning

  • Hur kan jag betala?

  • Hos oss på Collinder kan du betala via faktura eller kort, om du är registrerad kund.

    Om du inte är registrerad hos oss kan du endast betala med kort.

  • Jag vill handla som privatperson, går det?

  • Självklart kan du handla som privatperson hos oss, då gäller endast kortbetalning.

  • Hur får jag min faktura?

  • Faktura får du utskickat till den mailadress som du angivit när du registrerade ditt konto.

  • Är era priser med eller utan moms?

  • Priser i webbshop anges normalt exklusive moms.

Leverans

  • Vilka leveranstider har ni?

  • Lagervaror skickas normalt ut nästkommande vardag efter att order är lagd.

    Övrigt sortiment har varierande leveranstid, vid orderbekräftelse får du mer information vad som gäller för just din beställning i leveranstid.

  • Vad är fraktkostnaden?

  • Fraktkostnaden ligger idag på 150 SEK inom Sverige.

  • Kan jag spåra min beställning?

  • Ja, du kan följa din beställning via Mina Sidor.

  • Levererar ni till länder utanför EU?

  • Ja men kontakta oss gärna på info@collinder.se inför order.

  • Kan ni delleverera min leverans?

  • Ja, det går bra men kontakta oss på info@collinder.se för vidare information.

Reklamation

  • Hur reklamerar jag en vara?

  • För reklamation, kontakta info@collinder.se så hjälper vi dig vidare med din reklamation.

  • Jag har fått fel vara, vad gör jag nu?

  • För reklamation, kontakta info@collinder.se så hjälper vi dig gärna vidare.

  • Hur gör jag om jag har mottagit en skadad vara?

  • Ta bilder på godset/produktens skada och kontakta oss via info@collinder.se  eller 040-41 88 30 så hjälper vi dig vidare.

Retur

  • Hur returnerar jag en vara/beställning?

  • Vid retur kontakta oss via info@collinder.se eller 040-41 88 30 så hjälper vi dig vidare.

  • Jag har fått fel vara, vad gör jag nu?

  • För reklamation, kontakta info@collinder.se så hjälper vi dig gärna vidare.

  • Vad gäller vid ångerrätt, kostar det något och hur går jag tillväga?

  • Som ett första steg i en retur vänligen kontakt oss via info@collinder.se eller 040-41 88 30.

    För lagerprodukter som är oskadade erbjuder vi återköpsrätt inom 14 dagar från leveransdagen mot 20% hanteringsavdrag. Detta gäller inte specialtillverkade produkter.

    Om produkten levererats i speciellt originalemballage måste detta användas för returen.

    Returfrakt av varan betalas av köparen.

Kontakta oss

Vi på Collinder finns tillgängliga måndag–fredag mellan kl. 08.00 och 16.30. Du kan enkelt nå oss genom att ringa på telefonnummer 040-41 88 30 eller skicka ett e-postmeddelande till info@collinder.se. Vi ser fram emot att höra från dig och besvarar ditt meddelande så snart som möjligt!